marți, 14 decembrie 2010

De secole mă fură...


Nu, eu nu vin din trecut. Mă trădează manierele. Mă pudrez cu ani puţini şi compătimire, dau pe buze o uşoară tentă de modestie şi mă îndrept către abisala debara ghiftuită de straie roiale, cu cele mai fine cusături, cu cele mai luminoase tăceri. Încerc să găsesc haina care să mi se potrivească cel mai bine: poate o rochie matlasată ivoar cu un set de perle, să par mai femeie. Vai! Am găsit şi mănuşile acelea brodate în ochiuri mici, uşor antique, moştenite de la mamaie! Nici nu ştiţi cât de fericită sunt! Un pantof ca al Cenuşăresei se plimbă prin dormitorul meu şi mă tot întreabă: Mergem? Surâd copilăreşte şi-i răspund: Nu fi prostuţ, nu cu tine merg. Şi îl dau deoparte căutându-i pe cei mai simpli, mai comozi. Picioarele, dintre toate părţile corpului unei femei, trebuie să fie lejere. De acolo pleacă întreaga dispoziţie! Dacă pantofii o strâng cum ar putea ea pluti ca o păpădie în vânt? Dacă pantofii îi sunt incomozi, cum ar putea ea dansa în mijlocul galei unde lumea întreagă o priveşte? Cum ar fi zâmbetul ei încântător dacă pantofii i-au rănit picioruşele? Un toc lejer, un model caracteristic rochiei şi un şal care să ţină companie umerilor suavi, dar care să îmi lungească gâtul de lebăduţă. Cât de tandră pot părea în straie roiale cusute cu bunătate!
Cum aş putea ţine pasul cu buna purtare în secolul tău, băiete? Tu îmi spui să renunţ la ele, iar eu nu pricep de ce. Cum aş renunţa eu la asemenea frumuseţi? Cum aş putea înlătura căldura de dincolo de corset? Pentru ce să las în secole trecute Pudoarea, Dragostea, Grandoarea?! Când tot ce am, tot ce mi-a rămas, este în mine?
Mă dichisesc cu toate acestea când ies din casă, din cutia în care trăiesc, un ambient mat, impropriu, nepersonalizat, sec, şi le port în mine căci de le pun la vedere lumea mi le ia! Mă fură de ele! Ar trebui să îi alerg după aceea prin oraş să mi le iau înapoi. Asemenea straie...mai rar găseşti.

8 comentarii:

  1. Ţi-a mai spus cineva că ai talent la scris? : ) Cu siguranţă nu sunt primul dintre primii, dar cert este că sunt ultimul din ultima vreme :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Mă bucură nespus atenţia ce o acorzi celor scrise mine. Îţi mulţumesc :D

    Dar cu blogul tău ce s-a întâmplat?

    RăspundețiȘtergere
  3. Ti-am mai citit din cand in cand post-urile,dar de acesta ma-m impiedicat de la inceput,ideea in sine prin care ne conturezi personajul,sunt curios daca asa te vezi tu sau daca chiar esti o relicva :P,oricum ideea este mai mult decat interesanta.Succes.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mă amuz teribil pentru că nu ştiu cum să iau întrebarea dumneavoastră sau mai degrabă curiozitatea. Nu m-am gândit la mine ca să fiu sinceră când am scris, m-am gândit mai mult la femeia tipică a secolelor trecute, femeia boemă care avea acces la literatură şi se voia egală cu bărbatul, dar care nu se purta ca un bărbat.

    Nu cred că o persoană cu aur în loc de suflet este o relicvă. Cum nu cred nici că toate femeile sunt cu adevărat femei. Trăim vremuri grele, iar Frumosul este gol şi golit de orice mister.

    Mă bucur că v-aţi luat puţin timp pentru a citi cele scrise de mine. Vă mai aştept cu plăcere şi sper să vă mai încânt sufletul.

    RăspundețiȘtergere
  5. aaa da, blogul meu...un pic de pauza si de stand by

    RăspundețiȘtergere
  6. Curiozitatea mea...
    De multe ori mi se mai intampla sa si aberez,nu e nici o problema,eu unul nu ma iau in serios,nici tu nu ar trebui sa o faci. :P
    Intrebarea(curiozitatea) la cat "suflet" ai pus intre aceste randuri ma gandeam ca ai facut o comparatie...
    Desi avem opini diferite,eu unul cred ca o persoana cu suflet de aur este o relicva in aceasta societate asa cum si u ai descriso.
    Va rog probabil in van p viitor sa nu mai imi raspundeti la persoana a doua doamna,mi se pare ca suna atat de "dubios".
    Pe aceasta nota va urez sarbatori fericite

    RăspundețiȘtergere
  7. Relicvă sună aşa...ca dispariţia dinozaurilor. Iar eu sunt cât se poate de reală! Nu îmi place să vorbesc despre mine şi nu mi se pare potrivit să încep să mă descriu la superlativ. Dar dacă textul îţi transmite acest sentiment, atunci poate chiar sunt o relicvă :P

    E adevărat că o persoană de genul acesta e foarte greu de găsit, dar, pentru că sunt o visătoare, îmi place să cred că mai există asemenea specimene. Bine, că eu nu am întâlnit încă vreun exemplar...dar asta nu înseamnă că nu există ;))

    Acestea fiind spuse îţi urez sărbători fericite şi, dacă mai ţii tradiţia lui Moş Crăciun, să îţi aducă multe jucărele :D iar dulciurile să mi le dai mie :P

    RăspundețiȘtergere
  8. Nici eu am vrut sa "sune asa",in cer mai rau caz era un compliment...Admir faptul ca poti fi "visatoare" probabil din acelasi motiv p care lai descris si u....
    Cat despre Mosu va trebui sa port o discutie cat se poate de serioasa in particular cu el,nu,nu pentru dulciuri pe care nici macar nu le voi imaprti,deoarece sunt zgarcit :P

    RăspundețiȘtergere