joi, 3 mai 2012

Schimbul de noapte

"Monico, eu am 12 clase! Pe mine nu mă duce nimeni de nas, da?"

Dacă făcea facultatea, una oarecare, era maestră în a-şi da seama dacă alţii o duc de nas. Aşa mă umfla pe mine râsul ieşind de la metrou şi încercam să înţeleg: când îţi dai seama că eşti deştept? Sau e deştept cuvântul potrivit? Inteligent de ce are altă nuanţă? Eşti deştept când rezolvi o ecuaţie sau eşti deşteaptă când l-ai prins cu minciuna? Eşti deştept când ştii unde a avut loc bătălia nu ştiu care condusă de nu ştiu cine? Sau poate eşti deştept când ţi-ai dat seama că Poate altă dată înseamnă de fapt Nu?
Dacă ai făcut facultatea eşti mai deştept decât cineva care a făcut 12 clase? Eşti cumva mai deştept dacă părinţii tăi sunt deştepţi? Dacă participi la olimpiadă înseamnă că eşti deştept?
Când eşti deştept, nu te ia lumea de prost? Nu cumva cu cât eşti mai deştept cu atât eşti mai prost? Eu doar întreb, nu ştiu exact, pentru că mereu încerc să înţeleg cum gândesc alţii ca să ştiu unde să mă situez şi eu pentru că dacă ar fi după mine...foooarte mulţi ar fi trebuit să se oprească la clasa a opta. Nu pentru că sunt proşti, ci pentru că nu sunt deştepţi.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu