luni, 19 aprilie 2010

Hyacinth


Multă lume m-a întrebat ce înseamnă Hyacinthish şi abia azi am realizat că de când scriu nu am postat nici măcar un indiciu despre acest nume. Iată că, iluminată fiind, vin cu explicaţia.

Hyacinthus este numele latin ce îl poartă frumoasa şi graţioasa floare - Zambila. Dragele mele zambile sunt sezoniere şi le aştept în fiecare an să îmi aducă zâmbetul pe buze, să aprindă flăcările iubirii de martie, o lună destul de dragă mie. Dar pentru că la mine aromele sunt cele importante şi aparenţa care se doveşte a fi de două feluri, nu doar înşelătoare, am numit blogul Hyacinthish care ar însemna cu alură de Zambilă, ca o zambilă.
Da, aş putea spune despre mine că sunt ca o zambilă, aş putea spune despre viaţă că este ca o zambilă... Dacă Eminescu simţea prezenţa teilor în opera lui, în viaţa lui, în sinea lui, atunci eu simt Zambila ca parte din mine. Mă reprezintă şi moare odată cu luna lui Martie...Aşa cum au murit recent amintirile de martie.

Zambila are în componenţă verbul a zâmbi, cel mai frumos gest pe care îl poate arăta o domnişoară unui tânăr care aşteaptă o cale către inima ei.

Zambila îmi inspiră un fel de zumzet, un bâzâit pe care îl auzi când stai pe o pajişte citind o carte...

Zambila are un miros dulce, dar stătut. Exact ca descrierea ce o face Kiki în Legături bolnăvicioase despre pielea lui Alex. Un film tulburător de frumos.

Zambila nu are un miros puternic, dar te ademeneşte să te apropii să miroşi şi odată ce ai făcut-o, nu mai ai scăpare... ca un leu ce îşi pândeşte prada şi o înhaţă devorând-o într-o secundă.

Zambila va şede la căpătâiul meu când va fi să mor căci, evident, voi muri în luna lui Martie.

6 comentarii:

  1. ...ştiam că-i un nume de floare, dar nu ştiam care anume...Şi zambilă spui că e?...huh...adicătelea tu eşti, cum ar veni în popor, Zambilica? :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Am avut aceeasi "traducere" din momentul in care am descoperit blogul.

    RăspundețiȘtergere
  3. Dar, sa stii ca nu-i prea mult zambet pe aici...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Știu, desigur..din 2010 și până acum multe îmi propusesem cu blogul ăsta, cu mine, cu viața mea, dar se pare că n-am avut ce trebuie unui scriitor.
      Mulțumesc din suflet că ați trecut pe aici :)

      Ștergere
  4. Cine stie ce-i trebuie unui scriitor? Mie-mi place cum scrii, chiar daca uneori cam trist. Sunt multe conditii de indeplinit simultan ca sa reusesti. Mergi inainte si abandoneaza cauza in mainile Zelor Scrisului.

    RăspundețiȘtergere
  5. Mulțumesc de încurajări și aprecieri :)

    RăspundețiȘtergere